ETAP VI: Wyznaczenie pozycji strategicznej firmy oraz celów strategicznych
ETAP VI: Wyznaczenie pozycji strategicznej firmy oraz celów strategicznych to etap w którym wybiegamy w przyszłość. Wyznaczamy w tej części cele które spółka ma zrealizować w trakcie realizacji inwestycji oraz rozwoju w zakresie innych projektów. Wyznaczone cele powinny być realne, określone względem osi czasu, mieć określony budżet oraz przypisane osoby odpowiedzialne za ich realizację.
Ważnym elementem pracy nad strategią w przypadku inwestycji deweloperskiej jest strategia marketingowa- Marketing MIX. W tej części pracy również wyznaczamy narzędzia marketingowe jakie należy zastosować, aby sprzedać wszystkie produkty inwestycji. Niniejszy etap przygotowania biznes planu w dużym stopniu wpływa na wszystkie kolejne etapy w tym w szczególności na analizę finansową.
Najważniejsze zadania w trakcie realizowania celu.
- Określenie pozycji strategicznej firmy i inwestycji na podstawie modelu SPACE.
- Wyznaczenie rekomendacji strategicznych.
- Określenie celów strategicznych.
- Wyznaczenie segmentów klientów na rynku. Określenie jakie są potrzeby i oczekiwania poszczególnych grup docelowych klientów.
- Przeprowadzenie wyceny poszczególnych grup klientów.
- Określenie grupy docelowej klientów, która wykazuje największy potencjał i grup pobocznych.- Wyznaczenie celu na rynku.
- Pozycjonowanie oferty na rynku wykorzystując modelu 4Ps lub 7Ps.
- Określenie wartości oferty.
- Wyznaczenie narzędzi promocji firmy np.: foldery, strona www, pozycjonowanie, reklama billboardowa, reklama w mediach, publikacje sponsorowane w magazynach branżowych, gadgety promocyjne itd.
- Wyznaczenie budżetu realizacji strategii marketingowej w stosunku do grup docelowych klientów i rekomendowanych narzędzi promocji.
- Opracowanie harmonogramu realizacji strategii marketingowej.
- Określenie efektów ekonomicznych realizacji strategii.
Twój doradca finansowy- aktualności
Nowe biuro METIS GROUP
Zapraszamy do nowego biura METIS GROUP sp. z o.o. na ul. Polska 15, 60- 595 Poznań. Nowe biuro, ale …
Metody wyceny przedsiębiorstwa- wprowadzenie
Metody wyceny przedsiębiorstwa- wprowadzenie, istnieje bardzo dużo metod wyceny przedsiębiorstw. Met…
Wycena metodą dochodową- Zdyskontowanych przepływów pieniężnych (DCF)
Wycena metodą dochodową- Zdyskontowanych przepływów pieniężnych (DCF) – Metoda dochodowa …
Komu służy wycena wartości firmy i jaki jest jej cel?
Komu służy wycena wartości firmy i jaki jest jej cel? Wycena wartości służy różnym jednostką w zależ…
Folder Zewnętrzny Dyrektor Finansowy METIS GROUP
Folder Zewnętrzny Dyrektor Finansowy METIS GROUP został przygotowany z myślą o klientach którzy chcą…
Metody majątkowe wyceny przedsiębiorstw
Metody majątkowe wyceny przedsiębiorstw zakładają, że przedmiotem wyceny są poszczególne składniki m…